Satoe Fukushima: Nuances of Feeling

Satoe Fukushima brings language, money theory, and identity politics together to explore twists in emotions we encounter but can’t name.

福嶋さと絵は、言語、貨幣論、個性などのテーマを融合させ、私たちが向き合う名もなき感情のねじれを表現しています。

Eric Beal of The Artscene interviewed Satoe Fukushima after discovering her work at the Nomad art show, presented by the Torrance Art Museum. Satoe is a Southern California post-studio artist that works across various mediums, including performance, audio, digital, and sculpture. She often considers the didactic as her main focus that is only accompanied by a visual representation in the artwork itself. Her works question the labels that people often pin to their personality, intriguing the viewer to search for their true nature deeper inside of themselves.

南カリフォルニアを拠点に活動する、福嶋さと絵(Satoe Fukushima)にインタビュー。インタビュアーはThe Artsceneのエリック・ビール(Eric Beal)です。さと絵はポストスタジオ・アーティストとして、パフォーマンス、音声、ビデオ、デジタル、彫刻など様々な媒体で制作します。ポストスタジオとは、絵画などスタジオで製作される従来の形式にあてはまらない芸術活動を指し、1970年代にカリフォルニアのコンセプチュアル・アートシーン総括する言葉です。

視覚的な表現で訴えるさと絵の作品は、私たちが無意識のうちに自分の個性に貼るレッテルに疑問を投げかけ、自分の心の奥底にある本当の個性を探すように仕向けています。さと絵は米国カリフォルニア州トーランス美術館で開催された「Nomad Art show」に参加しました。


Cover image: You Put It On Me (screenshot), Provided by Satoe Fukushima

Previous
Previous

James Brooks: Answers Heard from the Past

Next
Next

アートは避難場所 | Art is a Refuge for Laura Wakefield